ponedeljek, 19. november 2012

Zapisi shiatsu porodne spremljevalke, 2.del



Tokrat vam bom predstavila, kako shiatsu med porodom poteka ter čemu koristi. Vsak porod poteka zelo drugače, tako kot so si vse porodnice med seboj različne, kot so različna njihova pričakovanja, občutki strahov, potek nosečnosti... Iz tega razloga se ne da opisati nekega splošno določenega poteka spremljanja poroda, opisala pa bom posamezne primere, ki sem jih obravnavala v porodnišnicah v Postojni in Kranju.


Visok srčni utrip, strah

V porodni sobi so porodnice ves čas spremljane z EKG-jem okoli trebuščka, kar omogoča opazovanje popadkov in srčnega utripa mame in otroka. To je zelo pomembno, saj je vsaka abnormalnost med porodom lahko zelo nevarna.
Čisto prva porodnica, ki sem jo kdaj spremljala med porodom, je bila zelo prestrašena. Ob prihodu v porodnišnico so mi babice poročale o tem, da je njen pulz že dlje časa dvignjen na 120 utripov na minuto ali več, ter so že pomislili na to, da bi ji kmalu dali kakšna sredstva za pomiritev. To seveda ni lahka odločitev, saj takšna sredstva vplivajo tudi na otroka, kar pa med porodom, ko mora biti otrok živahen in priseben ni najbolje.
Ko sem začela delat s porodnico, je ona ležala na boku, kar je običajna lega, ko se popadki stopnjujejo ali pa je mamica izčrpana ali nepripravljena na gibanje po sobi. Jaz sem ji sedla za hrbet ter začela z obravnavo Mehurja, meridiana, ki poteka tik ob hrbtenici in močno vpliva na živčni sistem. Z nežnimi pritiski in glajenjem sem obravnavala glavo, vrat, se pomikala preko hrbta k nogam. Medtem sem obravnavala tudi točke za lažje odpiranje in krepitev popadkov. Babice so bile zelo presenečene (še bolj pa verjetno jaz, saj je bila to zame prva tovrstna izkušnja), ko smo zabeležili padec pulza na 85 utripov, in tako je potem tudi ostalo do konca poroda. Porodnica je med masažo celo za kratek čas zaspala, česar smo bili zelo veseli, saj je potrebovala nekaj počitka, po vsem prejšnjem razburjenju.
Z njo sem ostala in v presledkih izvajala shiatsu vse do konca poroda. »Brez tebe tega ne bi zmogla«, mi je na koncu rekla. A jaz vem, da to ni čisto res. J


Ko voda odteče prezgodaj

Zelo lep primer sem spremljala v Porodnišnici Kranj, tokrat malce drugače, saj sem porodnico spremljala le do porodne sobe. V porodnišnico je bila sprejeta, ker ji je odtekla voda, popadkov pa že celo jutro ni bilo ne videti ne slišati. Načrt je bil, da počakajo do naslednjega dne in če se nič ne bo zgodilo, bodo porod umetno sprožili.
Ob mojem prihodu zjutraj je bila porodnica v pritljični sobi, kjer porodnišnični anastezist izvaja akupunkturo, s katero so tudi začeli ukrepati. Po končani terapiji sva začeli izvajati shiatsu. Morda je svoje prispevala že predhodna terapija, a popadki so se začeli in se tudi stopnjevali, tako da so bili popoldne že zelo močni in redni. Ob 18.00 sva se poslovili, saj je bila sprejeta v porodno sobo. 


Blaženje bolečin s shiatsu ali/in z ostalimi sredstvi?

Porodna analgezija – shiatsu sem izvajala tudi z dvema porodnicama s porodno analgezijo. Prva od njih očitno ni imela sreče, saj ji porodna analgezija ni prijela in je čutila čisto vse in tudi zelo intenzivno. Torej je bila njena edina pomoč proti bolečinam shiatsu, ki ji je porod naredil znosen, masaža jo je pomirila in pospešila potek poroda.
Druga porodnica se je že takoj na začetku odločila za porodno analgezijo, to je bil njen četrti porod in zato se je pričakovalo, da bo porod potekal hitreje in laže. Kljub temu, da je porodna analgezija prijela, je porodnica še vedno čutila nekaj bolečin. Bila je navdušena in presenečena, ker ji je shiatsu še dodatno oblažil vsak popadek, bila pa je tudi prepričana, da se je čim sva začeli izvajati shiatsu porod izredno pospešil.

Ostala sredstva (opioidi) – kar se ostalih sredstev tiče, ima jaz izkušnje samo z opioidi, vendar nad njimi nisem najbolj navdušena. Čeprav so bili pri porodnici uporabljeni šele kratek čas pred iztisom, in je bila uporabljena nizka doza, sem jaz učinek zaznala na preveč nivojih (v primerjavi z epiduralno analgezijo npr.). Najbolj mi je v spominu ostala reakcija mame, ko se je otrok rodil. Mame, ki so bile med porodom zelo prisebne, posebej tiste, ki so čutile zdravo mero bolečine, so ob porodu zelo ekstatične in v nekem posebnem elementu. Tu pa je bila mamica tistega posebnega občutka nekoliko prikrajšana, navdušenje ni bilo veliko, tudi otrok je bil rahlo odsoten in tista vez med novorojencem in mlado mamico, ki jo je ponavadi možno skoraj videti v zraku, je bila tu nekoliko drugačna kot sicer.
Bila sem presenečena tudi nad učinkom, ki ga je sredstvo imelo na mene, kot terapevtko, ki sem bila v stalnem stiku s porodnico. Njena zaspanost se je prenesla name in tisti dan, ko sem se kasneje vozila nazaj v Ljubljano, sem se bala da bom zaspala za volanom ter sem bila popolnoma uničena, čeprav se običajno po delu v porodnišnici počutim polna energije (verjetno zaradi pozitivnega razburjenja po porodu) ter sem zelo zanesljiva in izkušena voznica.

Ni komentarjev:

Objavite komentar